Hjælp til at bygge el-long john

Diverse indlæg, løs snak.
Besvar
hiver
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14 jul 2015 23:45

Hjælp til at bygge el-long john

Indlæg af hiver » 05 feb 2016 10:45

Hej,

Jeg leder efter en erfaren gut i Københavnsområdet (evt bare Sjælland) til at hjælpe mig med at bygge en ladcykel/long john med elmotor. Jeg forestiller mig et Bullitt eller Triobike rammekit, og så en god motor og håndplukkede komponenter derfra.

Nogle forslag, hvem er elcykel guruer i Kbh/på Sjælland? :-)

Vh Mads, tlf 61224676

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Hjælp til at bygge el-long john

Indlæg af Vildkat » 06 feb 2016 22:49

Stor respekt for dit projekt.

Du ved godt at du kan få ladcykler med elmotor til imellem 10.000-12000kr ?
Et elsystem med batteri kan let koste 5000-6000kr.

Snulsrik
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10 jun 2012 09:05

Re: Hjælp til at bygge el-long john

Indlæg af Snulsrik » 16 maj 2016 08:06

Jeg ville bruge dele fra http://shop.crystalyte-europe.com/home.php?cat=250 Dem har jeg brugt gennem
mange år og det virker bare. Hvis du skal have en cykel som rykker lidt mere en de alm. 25 km/t så ville jeg
vælge en brushless motor som denne http://shop.crystalyte-europe.com/produ ... 250&page=1 som
yder op til 2000 watt, en controller som passer til http://shop.crystalyte-europe.com/produ ... 296&page=1 og
et batteri på 48 volt (Lifepo4) ville jeg vælge og så en pedalcensor. Bruger du noglelunde dette setup, så er det bestemt overkommeligt
økonomisk og du får fart på. Finder du et batteri på 48 volt som kan aflade med 25 amp, så yder den maks. 1.200 watt, men så rykker
den også rimelig vildt (maks. hastigheder på ca. 45-50 km/t). Lifepo4 batterier er de bedste. Der er fuld knald på og kan oplade rigtig mange
gange uden de mister power.
Blot til info er det vigtig, at det er en motor til baghjulet, da det giver den bedste træk. Samtidig skal det være en mountainbike bagende på
cyklen, da den ellers ikke vil være bred nok.

Bibendum
Indlæg: 19
Tilmeldt: 17 jun 2014 23:52

Re: Hjælp til at bygge el-long john

Indlæg af Bibendum » 05 jul 2016 17:31

PAS NU PÅ.

Husk at El-Cykler er motoriserede køretøjer.

Der er samme regler som med motorcykler, knallerter og biler. Hvor produktet skal være typegodkendt.

Lad jer ikke snyde af at de må køres uden nummerplade og kørekort.

Er i skyld i et uheld på en hjemmefusket el-cykel, vil i med stor risiko få 100% skyld.

Det er sjovt at bygge selv, men ikke til brug på offentlig vej.

Jeg kan huske at da jeg i sin tid tog knallert kørekort. Stillede læren et scenarie op hvor man kom til at køre ud foran en tankbil på en ulovlig knallert, tankbilen kører i grøften for at undgå at påkører dig. Det resulterer i at chaufføren bliver smidt ud af forruden og dør, samt tankbilen lækker og benzinen forurener hele området.
Hvem skal betale gildet ?

Dem der turde svare sagde forsikringen. Hvortil læreren svarede. JA. I Første omgang. Men de sender regningen videre til dig.

Pu ha. Hvad koster det at få renset for benzin efter en tankbil ? Hvad koster et menneskeliv ?

Tænk over hvilken effekt det kan have på jeres liv efterfølgende.

Kør nu lovligt på de kære el-cykler. Det kan ikke betale sig andet.

Besvar