T.Hansen Benelli MTB versus BILTEMA Yosemite MTB

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Besvar
mtolesen
Indlæg: 9
Tilmeldt: 22 maj 2015 10:09

T.Hansen Benelli MTB versus BILTEMA Yosemite MTB

Indlæg af mtolesen » 03 jul 2015 22:30

Hej Alle,

Står stadig i dilemma, T.Hansen har nu sin Benelli MTB (https://www.thansen.dk/cykel/elcykler/e ... 300644414/) på tilbud til 9.999 dkr, men var så i Biltema og så deres Yosemite MTB (http://www.biltema.dk/da/Fritid/Cykler/ ... 000036008/) som også så ret cool ud og koster kun 7999 dkr.
Hvad mener i, jeg ved godt at Benellien har flere gear, men Yosemiten har batteriet integerert mere i stellet OG, det er en 29 " hvor T.Hansens Benelli "kun" er 27,5" (jeg er ca 183 cm høj)
Hvad mener i om disse to cykler, tror i at Yosemite MTB har svagere batterier (de siger 8,8 AH) mod Benelli MTB fra Bit tema?

Jeg skal bruge den på Anholt, der er nogle hardcore bakker, og 5-10 km per dag.

Nogen meninger?

Hilsen
Martin

mtolesen
Indlæg: 9
Tilmeldt: 22 maj 2015 10:09

Re: T.Hansen Benelli MTB versus BILTEMA Yosemite MTB

Indlæg af mtolesen » 09 jul 2015 23:51

Ok, så er Yosemite El MTB'en indkøbt, ker samlede den iaften, og imorgen skal den afprøves, fortsættelse følger. :-)

mtolesen
Indlæg: 9
Tilmeldt: 22 maj 2015 10:09

Re: T.Hansen Benelli MTB vs BILTEMA Yosemite MTB og Protanium..

Indlæg af mtolesen » 11 jul 2015 09:58

Så har jeg været på min første tur på min Yosemite MTB fra Biltema, jeg syntes virkelig den køre super, jeg er indtil nu meget tilfreds.
En detalje er at batteriet ser ud til at være fra firmaet Protanium, jeg kender ikke dette firma, det ser ud til at være to danskere som startede det, men når man går ind på deres hjemme side, har de en el cykel hvor stellet ser ud til at være meget identisk med Yosemite MTB'en fra Biltema.
Yosemiten har en 8FUN motor, den er nok ikke så highend som den på Protanium cyklerne, men sammen faldet mellem de to cykler er interresant, er der nogen som ved mere om dette?

lcltech
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12 sep 2013 15:07

Re: T.Hansen Benelli MTB versus BILTEMA Yosemite MTB

Indlæg af lcltech » 07 sep 2015 11:51

Super med til info om el-MTB.
Har selv overvejet den når min 4-5år gl. T-hansen elcykel (måske) snart giver helt op. Du må meget gerne komme med en opdatering når du har fået lidt mere erfaringen med den.

Står der "Protanium" på batteriet?
For ellers tror jeg måske det er den anden vej rundt. Altså at Protanium køber deres stel samme sted som Biltema. Så vidt jeg har kunne finde ud af, så er IKEA så småt også begyndt på elcykler(i SE) med et stel der også mindet meget om det var biltema. Der findes også en Diavelo Pure med lign. stel.

Har ikke selv erfaring med 8FUN, men det er absolut min indtryk at 8FUN er af fornuftig kvali.

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: T.Hansen Benelli MTB vs BILTEMA Yosemite MTB og Protanium..

Indlæg af Vildkat » 14 sep 2015 12:12

mtolesen skrev:
Yosemiten har en 8FUN motor, den er nok ikke så highend som den på Protanium cyklerne, men sammen faldet mellem de to cykler er interresant, er der nogen som ved mere om dette?
Ja, Protanium er skabt af Brian og Lars. En reklamemand og en cykelrytter. De har ikke egen produktion, men er mellemmand imellem fabrikkerne og salgsledet. Protanium levere elcykler til T-hansen, jem&fix, Kvickly, og nu til bilterma, under de ønskede brands som kunderne vil have.
De har forsøgt at komme ind på elbil marked, men det er vist ikke gået så godt.

http://www.lynxcars.com/

Protanium er tidligere beskrevet her på Elcykling.dk.

dostojevskij
Indlæg: 1
Tilmeldt: 23 mar 2016 19:50

Re: T.Hansen Benelli MTB versus BILTEMA Yosemite MTB

Indlæg af dostojevskij » 23 mar 2016 20:42

Hej
Hvordan gik det med købet af Yosemite'en?

Jeg overvejer selv at købe en. Har prøvet en og synes den kører godt.
Men holdbarheden?

Er den til at eftermontere med standard skærme, bagebærer, lås, lys mv?

ThomasC
Indlæg: 7
Tilmeldt: 04 aug 2016 09:01

Re: T.Hansen Benelli MTB versus BILTEMA Yosemite MTB

Indlæg af ThomasC » 04 aug 2016 21:47

Følger også lige med og håber at det svages, selvom det er ved at være en gammel tråd. :D

Besvar