Batteriindikator på Raleigh Elegance

Diskussioner om reservedele m.m.
Besvar
sailor99
Indlæg: 7
Tilmeldt: 05 nov 2011 13:24

Batteriindikator på Raleigh Elegance

Indlæg af sailor99 » 17 nov 2011 11:54

Hej!

Jeg har - som omtalt i en anden tråd - efter rådgivning her i dette forum købt en dejlig Raleigh Power Assistent Elegance. Den kører som en drøm, og det er noget af det bedste, jeg har har gjort for mig selv.
Der er dog én ting, jeg er lidt i tvivl om. Når jeg tænder for batteriet, er der under opstarten, hvor alle symboler tændes, 4 sorte streger eller blokke at se i batteriindikatoren, men når opstarten er færdig og cyklen klar til brug, er der i batteriindikatoren kun 3 streger/blokke. Det skal siges, at det er et 36 AH batteri, som er fuldt opladet.
Jeg er naturligvis bekymret for, at der kan være noget i vejen med batteriet, men forhandleren (som bor 70 km fra mig) siger i telefonen, at sådan SKAL det være. Forhandleren har ellers i forbindelse med handelen gjort et godt indtryk, men man skal jo ikke skue hunden på hårene, og jeg synes, det er lidt mærkeligt, at opstarten viser de 4 streger, men funktionen viser så kun 3.

Er der monstro nogen, der har en cykel med samme system, som kan be- eller afkræfte forhandlerens påstand?

Med venlig hilsen,
Georg

Besvar